Sunday 5 February 2012

Hijabers Community

Hello hye assalamualaikum (:
Semalam I went for a photoshoot for pemilihan model tudung Siti Murni (Empayar Siti Murni) Ce kelik link tu kalau nak tengok. Kalau tknak sudaaahh tiada paksaan hee. And it held somewhere in Seri Kembangan. Heee that was my first time pergi shoot sumpah excitednyaaa semacam haha. Actually I memang dah lame minat modelling but I didn't have the guts nak try. Nasib ada sorang hamba Allah ni yg approach I and ajak masuk this kind of agency yg kumpulkan talent-talent baru and train catwalk, how to pose and etc. Tp kena join kelas dia dulu lah.

Okay fine I know this is so common, as if some perempuan gila nak kejar glamour and fame blablabla, itu mungkin mereka but not me (: niat I just nak pursue my interest. I know my limit. I know how to behave. InshaAllah. Untung2 dapat income lebihh weee

Oh actually I wanted to share this video sebab since semalam time gi shoot tu I rase macam join Hijabers Community ni ngehehe. Masuk masuk je I saw a bunch of girls with heels, makeups on, dressed up nicelyy pheewwiitt. Cantiiiikkk MashaAllah heee. Memang dalam tu perempuannya semua cantik2 lawa2 comeyy2 molek2 tinggi2 kurus2 haa ape lagii. And mostly berlitup Alhamdulillah :D
Oh and and semalam FIRST TIME in my life pakai makeup tebal tebal dengan fake eyelashes bagai oh myy (Okay i know I may sound jakun :P ) Budak baru nak up kan haha.

             Ni haa rupa budak baru nak up tu haha :P 
   (Sebelah tu PA tk bergaji still single siapa berminat boleh contact saya *tetiba*) 


Okay back to what I was sayingg, haa si Hijabers Community tuu. Dorang ni from Indonesia. Dorang tubuhkan satu community dimana semua ahli dorang yg berhijab sahaja. Somehow what I love the most bout them, I notice the way they dress up. Dorang tk perlu pakai pakaian yg ketat metat and showing the curves they got in order to look pretty. They wear something loose instead but still nampak cantikk seriously.  Sopan tapi cantik. That sounds awesome ! Teeheeee kalau nak tau more pasal dorang tengok video atas ni k (: Wasalam.

3 comments: